RECENZE: Svatební přípravy podle Ejvi

Blogerku Evu Mchitarjan známou jako Ejvi možná sledujete. Její blog plný módy a životního stylu sledují tisíce čtenářů (nebo spíše čtenářek), které inspiruje nádhernými fotografiemi. Osobně kromě jejího parádního vkusu oceňuju i to, že má daleko lepší znalost českého jazyka a stylistické schopnosti než většina českých módních blogerek, které mě přes své krásné fotky odrazují plácáním o ničem a donebevolajícími hrubkami. Na rozdíl od nich Ejvi ví, o čem píše a proč to píše. A píše to dobře.
Ač je blog EjviFreedom.com plný módních i kosmetických tipů, za celou jeho historii byl nejčtenějším článkem ten o její dokonalé, luxusní svatbě, která se konala v září 2015. A právě proto před pár dny vyšla v Albatrosu kniha Svatební přípravy podle Ejvi. Jako svatební blogerka jsem si ji samozřejmě hned běžela do nejbližšího knihkupectví koupit – jsem si přece vědoma svých povinností! (haha)
jonatan-jan-svatebni-blog-eva-karen-0027 (2)
Knížku Svatební přípravy podle Ejvi ocení nevěsta, která chce mít svatbu opravdu stylovou a promyšlenou. Nečekejte žádné plánování krok za krokem včetně podrobného rozepsání příkladného rozpočtu. Kniha totiž v žádném případě nesupluje svatební koordinátorku a spoustu věcí si pořád budete muset dohledat (tedy především ceny a konkrétní dodavatele) a vyběhat, ale pro ucelenou představu o tom, co všechno plánování svatby obnáší, je ideální. Najdete tu na jednom místě totiž všechno, co vás od zasnoubení až po svatbu čeká a nemine a ještě něco navíc.
S touto knihou se vám nestane, že byste během příprav i samotné svatby zapomněli na něco důležitého. Je přehledně rozdělena do jednotlivých kapitol, které vás plánováním postupně provedou: První krok, Zásadní rozhodování, Organizace nutností, Organizace radostí, Stylová nevěsta a ženich, Krizový plán, Finální přípravy a den D. Za každou kapitolou najdete tzv. kreativní plánovač, tedy volné strany se sloupcem Hlavní body a Poznámky, do kterých si můžete vpisovat vlastní myšlenky, nápady a plány. Budete tak mít na po ruce jak přehled všeho, co ke svatbám patří, tak i vlastní představy.
jonatan-jan-svatebni-Eva-Karen-0001
Ejvi píše o stylových svatbách obecně, ale protože píše ze svého pohledu, je vám při čtení jasné, čemu sama dává přednost, na co klade důraz a co se ze všeho nejvíc líbí jí. Svůj názor ale nikomu nevnucuje, jen ukazuje cestu a na křižovatkách vám dává na vybranou. Zároveň připojuje vlastní zkušenosti se svatebním plánováním, sem tam jen tak na okraj nějaké zajímavosti a tradice a také zamilované citáty slavných mužů.
Trochu mě mrzí, že se Ejvi rozhodla knihu doplnit fotografiemi z vlastní svatby. Jsou překrásné, ale tak nějak jsem čekala, že pro knihu vzniknou nové, exkluzivní fotografie, které jsme zatím neměli možnost nikde vidět. K tomu se váže má druhá výtka – ač můžeme obdivovat Ejvinu dokonalou svatbu a celá kniha je psána víceméně z jejího pohledu, nikde v knize se nedozvíte, kdo vázal svatební kytici, odkud jsou šaty, prsteny, atd.  Jestli to chcete vědět, budete muset zavítat na blog Ejvi Freedom.
jonatan-jan-svatebni-blog-eva-karen-0034 (2)
Každopádně jsou Svatební přípravy podle Ejvi krásnou knihou, vytištěnou na kvalitním papíru, která se stane nezbytností všech stylových nevěst, kterým záleží na tom, aby celá svatba byla dokonalá, podle jejich představ, vypadala skvěle na fotkách a všichni si ji náramně užili. A rozhodně všem nevěstám ušetří spoustu času stráveného na internetu hledáním a tříděním důležitých informací, bez kterých svatbu prostě nenaplánujete. Knihu vám tedy můžu jen doporučit, protože u nás jde rozhodně o ojedinělý počin. Děkuju, Ejvi!

Už jste si knihu pořídili? Jak se vám líbí?

Užívejte!
Lucie